13 грудня 2024 р. професором кафедри психології Вадимом Ямницьким для здобувачів ОП Психологія першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти було проведено лекторій на тему «Життєтворчість особистості: системний підхід». Лектор акцентував увагу на умінні творити життя як складника загальної життєтворчої активності, що має складну структуру та включає в себе адаптаційні, рефлексивні та екзистенційно-трансформаційні риси, які експлікуються у конкретних життєтворчих уміннях. У зв’язку з цим взаємоопосередкований зв’язок життєтворчої активності і відповідних умінь припускає можливість наділення останніх зазначеними рисами.
Відповідно до цієї диспозиції адаптивність життєтворчих умінь виявляється у діях, що пов’язані з необхідністю пристосування до змін, розв’язання життєвих проблем, орієнтування у життєвих ситуаціях, здійснення життєвих виборів тощо. Рефлексивні властивості умінь відображають особливості самосвідомості людини, розуміння себе як суб’єкта життєтворчості, «виводять» суб’єкта за межі безпосередності і дозволяють зайняти позицію аналітика, критика, творця. Поведінковими проявами життєтворчості, що виділені автором концеппції, є наступні: незалежність, самостійність і безпосередність; спостережливість, толерантність до невизначеності, нонконформізм і незалежність суджень, еклектичність, цікавість, самовпевненість, схильність до ризику, гнучкість, динамічність, диференційоване і точне сприйняття дійсності та інших людей, емпатійність; комунікативність; природна, вільна, гнучка реалістична поведінка; почуття гумору, прийняття і повага до інших, конструктивність і соціалізованість; творчий характер життєдіяльності, відношення до іншої людини як до самоцінності.