

20 квітня 2022 року на історико-філологічному факультеті відбувся науково- практичний вебінар «Компетентнісний підхід як теоретико-методичний орієнтир формування мовної особистості учнів 6 класу НУШ »
за участю Олени Горошкіної, завідувачки відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України, докторки педагогічних наук, професорки

У роботі взяли участь науковці, аспіранти, магістранти, вчителі української мови м. Рівне, Рівненської та Закарпатської областей.
З вітальним словом до присутніх звернулися проректор з наукової роботи проф. Андрій Боровик та проректор з навчально-методичної роботи, проф. Наталія Мединська.

Декан факультету проф.Таміла Груба, модератор заходу, акцентувала увагу на актуальності обраної теми вебінару, охарактеризувала теоретичні концепти компетентнісного підходу,зазначивши, що освітній процес у Новій українській школі повинен відзначатися спрямованістю на забезпечення таких умов навчання й виховання, реалізація яких приведе до позитивного результату ‒ не опанування певних знань, не набуття окремих умінь і навичок, а цілісний розвиток мовної особистості, яка здатна сприйняти виклики сучасного суспільства, адаптуватися в надскладних умовах техногенного й інформаційного соціуму, реалізувати себе в спілкуванні з іншими, бути відповідальною за свій вибір і вчинки, будувати своє життя відповідно до власних і загальнолюдських цінностей.

Горошкіна Олена Миколаївна окреслила основні завдання компетентнісного підходу, визначила стратегічні напрями діяльності вчителя-словесника, акцентувала увагу на необхідності формування в майбутніх учителів української мови і літератури вмінь швидко реагувати на соціальні виклики, застосовувати здобуті знання в майбутній професійній діяльності, виявляти креативність. Олена Миколаївна поділилась з присутніми процедурою розроблення та форматом побудови модельних освітніх програм. Крім того, ознайомила учасників вебінару із особливостями модельної програми та підручника української мови для 6 класу НУШ, підготовленими у співавторстві з Ніною Голуб, проілюструвала компетентнісно орієнтовані завдання, спрямовані на формування ключових компетентностей, визначених Державним стандартом базової середньої освіти.

Доповіді викликали неабиякий інтерес у здобувачів освіти, які поставили науковиці багато запитань і висловили подяку за отримані методичні рекомендації та мотивацію навчати учнів у новому форматі.

З подячним словом також виступили стейкхолдери освітньої програми 014 Середня освіта. Українська мова та література: директорка ліцею №20 Ніна Сукач, директорка ліцею № 8 Ніна Назарук, завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Володимир Лавренчук; в.о начальника управління освіти Нересницької сільської ради Тячівського району Закарпатської області Мирослава Дем’янчук.