Навчально-методична робота

Навчально-методична робота кафедри історії, теорії держави і права та філософії полягає в поглибленні фундаментальної підготовки майбутніх учителів історії та правознавства, у формуванні освітніх компетентностей та забезпеченні програмних результатів навчання, підготовці висококваліфікованого фахівця конкурентоспроможного на ринку праці.

Пріоритетними напрямами навчально-методичної роботи кафедри є оновлення наукового та методичного забезпечення освітніх компонентів, постійне вдосконалення та реалізація вимог щодо тематики та змісту дисциплін, що викладаються, послідовне вдосконалення організації освітнього процесу, запровадження інноваційних технологій, актуалізація наукової компоненти дисциплін. Це дозволяє забезпечити майбутнім фахівцям належну базу знань для самовдосконалення, формування ключових та предметних компетентностей особистості тощо.

ФГІТ

Науково-педагогічні працівники кафедри є авторами (співавторами) навчальних та навчально-методичних посібників, методичних рекомендацій до виконання практичних робіт й самостійної роботи.

Навчально-методичні посібники

Осауленко О. І. Юридична деонтологія: Навчальний посібник. К.: Істина, 2008. 224 с.;

Історія України: Навчально-методичний посібник / В. Б. Атаманенко, М. Б. Близняк, Н. М. Лопацька та ін.; За ред. В. Б. Атаманенка. Острог: Острозька друкарня, 2009. 205 с.;

Лопацька Н. М. Нова історія країн Азії та Африки: навчально-методичний посібник. Рівне: Редакційно-видавничий центр Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука, 2012. 52 с.

Конституційні основи державного ладу Республіки Польща: історія і сучасність. Навчальний посібник / В. В. Дума, О. В. Ільків, А. І. Левдер та інші; за заг. ред. А. В. Матвійчука. Рівне: Волинські обереги, 2019. 168 с.

Наш край: історія Волині від найдавніших часів до другої половини ХХ століття: навч. посіб. / за ред. В. Марчука. Острог: Вид-во Національного університету «Острозька академія», 2021. 342 с. (Жив’юк А. А. С. 313–341);

Левдер А. І. Історія слов’янських народів: навчально-методичний посібник для організації самостійної роботи. Рівне: ПВНЗ МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2021. 124 с.

ФГІТ

Навчально-методичні посібники, методичні рекомендації

Лопацька Н. М. Історія Стародавнього світу: навчально-методичний посібник. Рівне: Редакційно-видавничий центр Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука, 2012. 40 с.

Лопацька Н. М. Методичні рекомендації з дисципліни «Нова історія країн Азії та Африки» для студентів ІІІ курсу заочної форми навчання зі спеціальності: 014 Середня освіта (Історія), галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка. Рівне, 2018. 48 с.

Лопацька Н. М. Методичні рекомендації з дисципліни «Зарубіжна історіографія» для студентів-магістрів денної форми навчання зі спеціальності: 014 Середня освіта (Історія), галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка. Рівне, 2018. 32 с.

Лопацька Н. М. Методичні рекомендації з дисципліни «Історія Стародавнього світу» для студентів І курсу денної форми навчання зі спеціальності: 014 Середня освіта (Історія), галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка. Рівне, 2018. 38 с.

Лопацька Н. М. Методичні рекомендації з дисципліни «Сучасна зарубіжна історіографія» для здобувачів денної та заочної форми навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія), галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка. Рівне. 2023. 22 с.

Лопацька Н. М. Методичні рекомендації з дисципліни «Ідея миру: історичний аспект і сучасні виклики» для здобувачів денної та заочної форми навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія), галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка. Рівне. 2023. 14 с.

Лопацька Н. М. Методичні рекомендації з організації та проведення виробничої (педагогічної) практики у закладах загальної середньої освіти для здобувачів денної та заочної форми навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія), галузі знань: 01 Освіта/Педагогіка. Рівне. 2023. 22 с.

Левдер А. І. Методика шкільного суспільствознавства в запитаннях та відповідях: навчально-методичний посібник для студентів істориків. Рівне, 2021. 58 с.

Левдер А. І. Науково-дослідна робота студентів-істориків: Методичні рекомендації до написання курсових, бакалаврських, магістерських робіт з методики викладання історії та правознавства. Рівне, 2022. 132 с.

Левдер А.І. Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни «Сучасна українська історіографія» для здобувачів вищої освіти за другим (магістерським) рівнем вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія). Рівне. 38 с.

Левдер А. І., Лопацька Н. М., Старжець В. І. Методичні рекомендації до написання кваліфікаційної роботи. Рівне. 50 с.

Старжець В. І. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти ЗЗСО за видами навчальної діяльності (Громадянська та історична освітня галузь). Рівне, 2022. 20 с.

Старжець В. І. Методичні рекомендації з дисципліни «Дискусійні питання історії України» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «середня освіта (історія та правознавство)» зі спеціальності 014.03 середня освіта (історія), галузь знань 01 освіта/педагогіка. Рівне, 2023. 22 с.

Старжець В. І. Методичні рекомендації щодо проходження переддипломної (педагогічної) практики для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «середня освіта (історія та правознавство)» зі спеціальності 014.03 середня освіта (історія), галузь знань 01 освіта/педагогіка. Рівне, 2023. 28 с.

ФГІТ

Щорічно кафедра проводить Всеукраїнську науково-практичну конференцію на тему «Актуальні питання історії України, всесвітньої історії та методик їх викладання».

У роботі науково-практичної конференції беруть участь представники закладів загальної середньої освіти, закладів вищої освіти України. Академічна спільнота, здобувачі вищої освіти, вчителі та школярі у своїх доповідях висвітлюють важливі аспекти минулого і сучасного історії України й всесвітньої історії, а також презентують сучасні тенденції щодо методики навчання історії у закладах загальної середньої освіти.

В рамках навчально-методичної роботи традиційними є спільні заходи з освітянською спільнотою (семінари, вебінари, відкриті та гостьові лекції). Адже науково-педагогічні працівники кафедри історії, теорії держави і права та філософії тісно співпрацюють з вчителями закладів загальної середньої освіти м. Рівне та області, Рівненським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, Рівненським відділенням Малої академії наук учнівської молоді та іншим установами.

У заданому форматі роботи піднімається низка важливих проблем, обговорюються актуальні методичні підходи до навчання й викладання, засоби мотивації учасників освітнього процесу, проблеми і перспективи дистанційного навчання, інтерактивні та інші технології у викладанні історії та правознавства, інновації у методичній підготовці фахівців. Апробація сучасних методів й технологій викладання з метою мотивації до навчання, впровадженні дослідницьких підходів, розвитку критичного мислення, національної самосвідомості тощо.

ФГІТ

Важливе значення в напрацюванні методичних підходів до національно-патріотичного виховання учнівської молоді є щорічне проведення засідання круглого столу «Ідея миру: історичний феномен та реалізація у навчально-виховному процесі закладів загальної середньої освіти й закладів вищої освіти України», організованого кафедрою історії, теорії держави і права та філософії для академічної спільноти, освітян, учнівської і студентської молоді.

ФГІТ

Із нагоди Міжнародного дня миру в університетському Музеї Миру проходить низка науково-методичних заходів організованих викладачами кафедри, проводяться екскурсії для здобувачів освіти і громадськості. Спільнота МЕГУ шанує пам’ять загиблих випускників та студентів університету, які віддали своє життя, боронячи рідну Україну від ворога.

ФГІТ

Делегація учнів та вчителів зі Станиці Луганської відвідувала навчальні заняття на базі нашого університету в рамках проєкту «Кращі практики громадської активності молоді задля розвитку сходу України». Гості привезли з собою особливий ліхтар із лелеками, що символізують мир. Ректор із вдячністю прийняв дар та передав його до університетського Музею Миру.

ФГІТ