Виховна та інформаційно-просвітницька діяльність

Складовою частиною діяльності кафедри є виховна робота серед здобувачів вищої освіти. На кафедрі історії, теорії держави і права та філософії проводиться системна робота, спрямована на формування гармонійно розвиненої особистості. Заходи до яких долучаються здобувачі вищої освіти, мають на меті виховання студентської молоді, забезпечення умов для її самореалізації та самоорганізації. Виховна робота кафедри історії, теорії держави і права та філософії спрямована на вдосконалення підготовки висококваліфікованих фахівців, на формування національно-патріотичного виховання, виховання в дусі миру та взаєморозуміння, виховання активної життєвої та громадянської позиції.

Виховна робота кафедри здійснюється на засадах демократизму, з використанням виховного потенціалу студентського самоврядування і спрямовується на забезпечення гармонійного цілісного розвитку особистості, здатної до самоосвіти, саморозвитку, самостійного мислення, суспільного вибору та життєдіяльності на основі співпраці організаторів виховного процесу з батьками та громадськими організаціями.

ФГІТ

Ефективність національного виховання забезпечується дотриманням наступних фундаментальних принципів виховання:

- принцип національної спрямованості виховання, який передбачає формування у молоді національної свідомості, любові до України, свого народу, шанобливого ставлення до його культури, здатності зберегти свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави;

- принцип культуровідповідності, який передбачає виховання як культуротворчий процес, спрямований на формування базової культури особистості на набутому морально-етичному досвіді людства;

- принцип гуманізації виховного процесу зосереджує увагу на особистості як вищій цінності;

- принцип суб’єкт-суб’єктної взаємодії передбачає, що учасники виховного процесу виступають рівноправними партнерами у процесі спілкування, беруть до уваги точку зору один одного, визнають право на її відмінність від власної, узгоджують свої позиції;

- принцип цілісності означає, що виховання організовується як системний педагогічний процес, спрямований на гармонійний та різнобічний розвиток особистості, формування в неї цілісної картини світу, передбачає забезпечення наступності напрямів та етапів виховної роботи;

- акмеологічний принцип вимагає орієнтації виховного процесу на вищі морально-духовні досягнення і потенційні можливості особистості, створення умов для досягнення нею життєвого успіху, розвиток індивідуальних здібностей;

ФГІТ

- принцип особистісної орієнтації означає, що загальні закони психологічного розвитку проявляються у кожної людини своєрідно і неповторно;

- принцип життєвої творчої самодіяльності передбачає становлення особистості як творця свого життя, який здатен приймати особисті рішення, і нести за них відповідальність, повноцінно жити і активно діяти, постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни;

- принцип толерантності передбачає інтегрованість української культури в європейський та світовий простір, формування у вихованців відкритості, толерантного ставлення до цінностей, відмінних від національних ідей, до культури, мистецтва, вірувань інших народів, здатності диференціювати спільне та відмінне в різних культурах, сприймати українську культуру, як невід’ємну частину загальнолюдської;

- принцип врахування iндивiдуальних задатків i здібностей здобувачів вищої освіти, рiвнiв їхнього інтелектуального та загальнокультурного розвитку, специфіки курсу навчання і майбутньої спеціальності;

- партнерство як форма стосунків між викладачами i здобувачами вищої освіти, співпраця у вирiшеннi питань навчання, відпочинку, побуту, підтримка i стимулювання студентських iнiцiатив;

- єдність навчання, виховання та науково-дослідної роботи, що передбачає добросовісне виконання кожним здобувачем вищої освіти своїх функціональних обов’язків i 

громадських доручень, участь у науково-дослiднiй роботі та громадському житті групи, курсу, кафедри, факультету, університету;

ФГІТ

Здобувачі вищої освіти, першого та другого рівнів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) освітньо-професійної програми «Середня освіта (Історія та правознавство)», беруть участь  у різноманітних всеукраїнських, університетських, факультетських та кафедральних заходах. Серед таких заходів традиційні щорічні: Вшанування ювілейних дат, історичних подій та постатей в історії України, фестиваль «Студентська весна», конкурс для першокласників «Алло ми шукаємо таланти!»,  «Конкурс щедрівок та колядок», конкурс «Малювання писанок», «Перлина МЕГУ», «Містер Університету», щорічний «Концерт в органному залі», «Концерт викладачів», «Змагання з волейболу», «Змагання з футболу», «День здоров’я», «Спортивний забіг до 30-річчя МЕГУ», «КВН кубок президента», Загальноуніверситетський збір допомоги військовим та постраждалим на сході України (Центр волонтерства МЕГУ), участь у флешмобах до дня вишиванки, свята прапора, дня ЗСУ, зустрічі з відомими людьми.

ФГІТ