Якісна практична підготовка – невід’ємною складовою професійного становлення майбутнього фахівця з фізкультурно-спортивної реабілітації. Практична підготовка входить до переліку освітніх компонентів, які здійснюються в закономірній послідовності упродовж усього періоду навчання здобувачів вищої освіти освітнього ступеня бакалавр за спеціальністю 017 Фізична культура і спорт.
Актуальним завданням сучасної вищої освіти є формування майбутніх фахівців, відповідальних за духовний, економічний розвиток суспільства, які володітимуть компетентностями в різних галузях життя, здатних розвиватися у полі професійної діяльності, розширювати власний досвід, створювати нові знання і цінності, наголошується у документах :
Концепція Загальнодержавної програми «Здоров’я 2020: український вимір» на 2012–2020 роки..https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/.;
Наказ Міністерства молоді та спорту України від 10.06.2014 №1851 «Про Порядок забезпечення закладів фізичної культури і спорту спортивним обладнанням, спортивним інвентарем та встановлення строків їх використання»;
Наказ Міністерства молоді та спорту України від 17.01.2015 №67 «Про організацію навчально-тренувальної роботи дитячо-юнацьких спортивних шкіл»;
Наказ Міністерства молоді та спорту України від 30.07.2013 №37 «Про затвердження Типових штатних нормативів дитячо-юнацьких спортивних шкіл»;
Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 13.05.2009 №1591 «Про затвердження переліку документів, які повинна мати дитячо-юнацька спортивна школа»;
Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 18.05.2009 №1624 «Про організацію навчально-тренувальної роботи дитячо-юнацьких спортивних шкіл» ;
Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 30.07.2009 №2693 «Про затвердження Положення про надання категорій дитячо-юнацьким спортивним школам» ;
Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 05.06.2006 №1861 «Про затвердження форм звітності №5-ФК, №5-ФК (зведена) про діяльність дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву та Інструкцій щодо їх заповнення» ;
Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 26.08.2009 №3025 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо визначення рівня виконання вимог, яким повинна відповідати дитячо-юнацька спортивна школа для одержання відповідної категорії;
Наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту та Міністерства освіти і науки України від 19.06.2009 №2128/540 «Про затвердження форми свідоцтва про закінчення дитячо-юнацької спортивної школи та особистої картки спортсмена»;
ПП ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНА РЕАБІЛІТАЦІЯ
Першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
за спеціальністю: 017 Фізична культура і спорт
галузі знань: 01 Освіта / Педагогіка
освітня кваліфікація: Бакалавр фізичної культури і спорту за спеціалізацією «Фізкультурно-спортивна реабілітація»
Ознайомча практика (4 семестр 2 курсу)

Мета обов’язкового компоненту «Ознайомча практика» полягає в ознайомленні здобувачів із системою та станом роботи в сучасних спортивно-освітніх установах і закладах додаткової освіти, в фізкультурно-оздоровчих установах, що мають необхідне матеріально-технічне оснащення та забезпечення кваліфікованими фахівцями з фізкультурно-спортивної реабілітації та спортивно-оздоровчої роботи; формування стійкого професійного інтересу до обраної спеціальності. Зокрема, сприяння якісної підготовки здобувачів до самостійного і творчого виконання основних професійних функцій фахівця фізкультурно-спортивної реабілітації, формування професійних компетентностей та особистісних якостей у відповідності до сучасних вимог.
Основними завданнями ознайомчої практики є ознайомлення здобувачів з системою, реальними умовами та змістом, структурою діяльності фахівців, які здійснюють заходи для відновлення і компенсації функціональних можливостей організму людини та покращення фізичного і психологічного стану за допомогою занять фізичною культурою і спортом; набуття та розширення знань, умінь та навичок здобувачами з теоретичних і практичних дисциплін, здатності використовувати їх для вирішення конкретних завдань з професійної діяльності; формування комунікативних, конструктивних та організаторських умінь, професійно значущих якостей особистості, дослідницького підходу до професійної діяльності; розвиток професійної культури.

Захист та підведення підсумків ознайомчої практики студентів 2 курсу спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» освітньої програми «Фізкультурно-спортивна реабілітація» Приватного вищого навчального закладу «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука» проведено у формі звітної підсумкової конференції.
Під час проходження «Ознайомчої практики» здобувачі ознайомились з матеріально-технічною базою установ, які надають послуги фізкультурно-спортивної реабілітації; нормативно-правовими документами, які регламентують діяльність об’єкту практики; з організацією та правилами охорони праці і попередження травматизму на базі практики; з кваліфікаційними характеристиками професії; з організацією і проведення заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації та оздоровчою роботою з різними групами населення; з забезпеченням спеціалізованими науковими та навчально-методичними джерелами; сформували вміння описувати методики та засоби, які необхідно застосовувати для відновлення і компенсації функціональних можливостей, покращення фізичного і психічного стану здоров’я за допомогою засобів фізичного виховання, інноваційних технологій.
Першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
за спеціальністю: 017 Фізична культура і спорт
галузі знань: 01 Освіта / Педагогіка
освітня кваліфікація: Бакалавр фізкультурно-спортивної реабілітації
Виробнича практика (6 семестр 3 курс)

Мета і зміст виробничої практики полягають в опануванні здобувачами сучасних методів і форм організації роботи фахівця з фізкультурно-спортивної реабілітації, формуванні на базі отриманих знань навичок і умінь, необхідних для здійснення професійної діяльності, прийняття самостійних рішень, творчого використання своїх знань у практичній діяльності. Поставлена мета досягається шляхом:

1) закріпленням та удосконаленням вмінь та навичок з професійно-орієнтованих дисциплін, проходження попередньої практики;
2) створення цілісного уявлення про зміст і характер фахівців з фізкультурно-спортивної реабілітації (організаційна, виховна, навчально-спортивна, науково-дослідна, адміністративно-господарча, реабілітаційна, представницька);
3) формування стійких навичок з організації, планування та проведення оздоровчо-тренувального процесу реабілітаційної спрямованості, а також здійснення моніторингу за його ефективністю;
4) ознайомлення з інноваціями у фізкультурно-спортивний реабілітації та спортивно-оздоровчої діяльності діяльності.
Фахівець фізкультурно-спортивної реабілітації має бути здатним засвоювати і реалізовувати досягнення світової цивілізації у своїй професійній діяльності, оволодіти сучасною методологією обґрунтування рішень і вибору стратегії діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей, особистісних, суспільних, державних та виробничих інтересів, а також уміти пристосуватись до ринкових відносин на рівні участі в роботі організацій різних форм власності. Він може виконувати типові практичні та загального характеру прикладні професійні завдання, а отже має добре орієнтуватись як у теоретичних, так і прикладних проблемах фізичної культури і спорту, та має бути здатним до проведення науково-практичних досліджень у цій спеціальності.

У сфері професійної діяльності здобувача вищої освіти вирізняється науково-дослідна та практична робота. Майбутній фахівець фізкультурно-спортивної реабілітації повинен володіти професійними знаннями в спеціальності 017 «Фізична культура і спорт», освітньої програми «Фізкультурно-спортивна реабілітація», вміти застосовувати ці знання в своїй професійній діяльності.
Виробнича практика є однією з основних форм освітньо-професійної підготовки здобувачів, органічною складовою педагогічного процесу у закладі вищої освіти, що забезпечує поєднання теоретичної підготовки майбутніх фахівців та набуття ними досвіду практичної роботи зі своєї спеціальності.
Виробнича практика здобувача зорієнтована на практичне пізнання закономірностей і принципів професійної діяльності, сприяє інтеграції знань у практичну діяльність. Практична діяльність спонукає здобувачів вищої освіти до пошуку питань щодо змісту, методів і форм професійної діяльності в галузі фізичного виховання і спорту.
Першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
за спеціальністю: 017 Фізична культура і спорт
галузі знань: 01 Освіта / Педагогіка
освітня кваліфікація: Бакалавр фізкультурно-спортивної реабілітації
Виробнича практика за профілем майбутньої професії (8 семестр 4 курс)

Освітнь-професійна програма «Фізкультурно-спортивна реабілітація» спеціальності «017 Фізична культура і спорт» першого (бакалаврського) рівня передбачає проходження виробничої практики за профілем майбутньої професії в дитячо-юнацьких спортивних школах, дитячо-юнацьких спортивних школах з інвалідністю, спортивних клубах, спортивних секціях, громадських організаціях; фітнес клубах, спортивно-оздоровчих клубах, клубах атлетичної гімнастики. Здобувачі проходять практику на 4 курсі у 8 семестрі в якості фахівця з фізкультурно-спортивної реабілітації. Під час проходження практики виконують організаційну, навчальну, виховну, профорієнтаційну роботу. Тривалість практики складає 8 тижнів. Після проходження виробничої практики за профілем майбутньої професії здобувачі складають залікову документацію. Підсумком проходження ї практики є диференційний залік.
Мета освітнього компонента «Виробнича практика за професійним спрямуванням» полягає у набутті та закріпленні здобувачами практичних умінь та навичок організації та проведення заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації в ДЮСШ, ДЮСШ з інвалідністю, спортивних клубах, федераціях, спортивних секціях, спортивно-оздоровчих та фітнес клубах, клубах атлетичної гімнастики, громадських організаціях зі спортсменами груп спортивного вдосконалення.

Основні завдання виробничої практики за професійним спрямуванням:
поглибити та закріпити отримані здобувачами знання, формувати уміння їх практичного застосування при вирішенні конкретних завдань;
формувати та розвивати вміння, навички та професійно значущі якості особистості;
виховувати у здобувачів стійкий інтерес до професії, потреби у самоосвіті, творчого підходу до самостійної спортивно-оздоровчої діяльності;
ознайомити студентів з передовим досвідом роботи видатних тренерів та навчити їх використовувати цей досвід у самостійній роботі;
формувати здатності організовувати надання послуг та планувати заходи з фізкультурно-спортивної реабілітації; складати та впроваджувати програми з фізкультурно-спортивної реабілітації;
проводити інформаційно-просвітницьку та роз’яснювальну роботу щодо важливості та ефективності застосування засобів для відновлення та компенсації функціональних можливостей організму, покращення фізичного і психічного стану за допомогою засобів фізичного виховання; дотримання здорового способу життя;
набуття навичок ведення документації заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації.