04 червня 2024

3-4 червня 2024 р. здобувачі освітніх програм Середня освіта. Мова і література (англійська), Українська мова та література, Початкова освіта, Психологія взяли участь у серії заходів в рамках семінару-практикуму під керівництвом Оксани Колодич кандидатки психологічних наук, доцентки, заступниці директора з адміністрування та розвитку, завідувачки Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Історико-філологічний

Тренінг проводився з метою розвитку професійних компетентностей майбутніх педагогів та психологів щодо організації інклюзивного навчання в ЗЗСО відповідно до Концепції “Нова українська школа”, забезпечення педагогічної підтримки в освітньому процесі дітей, що мають освітні труднощі, з огляду на особливості навчання дітей з ООП, створення безпечного та безбарєрного освітнього середовища під час надзвичайних ситуацій та воєнного стану.

Інклюзивна освіта

Інклюзія передбачає пристосування шкіл та їх загальної освітньої філософії та політики до потреб усіх учнів – як обдарованих дітей, так і тих, котрі мають особливі потреби. Семінар передбачав лекційний модуль “Нормативно-правові засади організації інклюзивного навчання в закладах освіти: безпечність, безбарʼєрність, доступність” (лекторка Оксана Колодич) та лабораторний модуль - робота у змішаних групах разом з вчителями ЗЗСО області під керівництвом фахівців ресурсного центру за тематичними напрямами “Сучасні підходи до викладання іноземної мови дітям з особливими потребами”, “Адаптаційне освітнє середовище: ергономізація освітньо-корекційного процесу”, “Арт-терапія в роботі з дітьми з ООП”. 

Інклюзивна освіта


Учасники семінару-тренінгу працювали в доброзичливій атмосфері, розуміючи, що інклюзія — це процес, і має розглядатись як постійний пошук ефективних шляхів задоволення індивідуальних потреб усіх дітей. У цьому випадку відмінності розглядаються як позитивне явище, яке стимулює процес навчання.