Кафедра теорії і методики фізичного виховання та адаптивної фізичної культури
Кафедра теорії і методики фізичного виховання та адаптивної фізичної культури створена у 2004 році.
Кафедра теорії і методики фізичного виховання та адаптивної фізичної культури з моменту утворення поставила для себе основне завдання – вона має бути науково-педагогічним осередком підготовки високопрофесійних фахівців відповідного профілю. Працюючи над реалізацією такої мети, викладачі кафедри впроваджують нові прогресивні технології наукової та навчально-методичної роботи, спрямовують усі свої фахові вміння на розвиток та вдосконалення форм і методів навчального процесу, якості викладання дисциплін.
Викладачами кафедри розроблені лекційні курси, методичне забезпечення семінарських та практичних занять для усіх дисциплін, які закріплені за кафедрою.
Важливе місце в поглибленні професійної підготовки майбутніх фахівців з адаптивної фізичної культури займає навчально-методична практика студентів. Спеціальна практика є складовою і дуже важливою частиною професійної підготовки майбутніх спеціалістів. Наші студенти мають можливість проходити спеціальну практику в навчально-реабілітаційних центрах, обласному центрі «Інваспорт», лікувально-профілактичних закладах, спецзакладах освіти, з якими налагоджені тісні взаємостосунки та підписані угоди. Під час проходження практики до кожної групи студентів призначається методист, який несе відповідальність за кожного студента і за якість проходження практики. Поряд з методистом, у цьому процесі беруть активну участь викладачі кафедри, завідувачі відділеннями, адміністрація, реабілітологи, інструктори з ЛФК, масажисти та інший персонал баз практики. Під час проходження практики продовжується навчально-виховний процес, на практиці застосовуються знання, отримані під час навчання, студенти приймають участь у громадській і культурно-просвітницькій роботі колективів закладів, де проходять практику.
Кафедра проводить значну виховну роботу в студентському колективі. Всі викладачі є кураторами та наставниками студентських академічних груп на факультеті здоров’я, фізичної культури і спорту, оскільки організація навчально-виховного процесу передбачає єдність навчання та виховання у підготовці майбутніх фахівців. Такий підхід має системно-наскрізний характер, бо за формами організації охоплює всі напрямки діяльності студентського колективу, а за змістом впливає на конкретну особистість, формуючи сучасного компетентного, висококваліфікованого спеціаліста.
Важливе значення викладачі кафедри надають проведенню профорієнтаційної роботи в загальноосвітніх школах, дитячо-юнацьких спортивних школах, коледжах Рівненської області, Хмельниччини, Волині, Львівщини, Тернопільщини, Закарпаття та ін.
Викладачі кафедри організовують та керують різними формами волонтерської роботи, які є досить різноманітними, починаючи від підтримки найбільш вразливих верств населення та завершуючи спортивно-масовими заходами, спрямованими на розвиток інвалідного спорту.
З перших днів створення кафедри теорії і методики фізичного виховання та адаптивної фізичної культури на ній проводяться інтенсивні наукові дослідження.
Наукова тематика кафедри: «Теоретико-методичні основи професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання у вищих навчальних закладах».
Викладачі кафедри постійно приймають участь у Всеукраїнських та міжнародних науково-практичних конференціях, керують студентськими науковими проблемними групами, готують студентів до участі у Всеукраїнських студентських олімпіадах, конференціях.
Зусиллями викладачів організовуються і проводяться науково-практичні семінари, що сприяє подальшому зростанню їхньої професійної майстерності.
Професорсько-викладацький склад кафедри забезпечує професійну підготовку фахівців за кваліфікаційними рівнями «бакалавр», «магістр».
З вересня 2013 р. завідувачем призначено кандидата наук з фізичного виховання і спорту доцента Романову Вікторію Іванівну.
У 2010 році захистила кандидатську дисертацію зі спеціальності фізична культура, фізичне виховання різних груп населення на тему: «Динаміка фізичної підготовленості студенток старших курсів вищих навчальних закладів на основі різних режимів рухової активності»