Бази практик. Практична підготовка

Якісна практична підготовка – невід’ємна складова професійного становлення майбутнього вчителя початкових класів ЗЗСО. Практична підготовка входить до переліку освітніх компонентів, які здійснюються в закономірній послідовності упродовж усього періоду навчання здобувачів вищої освіти освітнього ступеня бакалавр та магістр за спеціальністю 013 Початкова освіта. Актуальним завданням сучасної вищої освіти є формування майбутніх фахівців, відповідальних за духовний, економічний розвиток суспільства, які володітимуть компетентностями в різних галузях життя, здатних розвиватися у полі професійної діяльності, розширювати власний досвід, створювати нові знання і цінності, наголошується у документах : «Концепція розвитку педагогічної освіти» (2018), Закони України «Про освіту» (2017), «Про вищу освіту» (2014), «Про загальну середню освіту» (2020), «Державний стандарт початкової освіти» (2017), Концепція Нова українська школа (2016). Забезпечити реалізацію означених стратегічних завдань спроможний фахівець, який має ґрунтовні професійно-педагогічні знання, володіє розвинутими уміннями і навичками організовувати педагогічну взаємодію, ефективно використовувати методики та інноваційні педагогічні технології навчання освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти, здатний до педагогічного партнерства, наставництва, до організації інклюзивного навчання здобувачів початкової освіти, здатний забезпечувати розумовий, духовно-моральний розвиток особистості дитини, плекати її фізичне і психічне здоров’я, виховувати ціннісне ставлення до себе й світу, формувати механізми її соціалізації.

Бази практик: різні типи державних, комунальних та приватних закладів загальної середньої освіти :

  1. Рівненський ліцей «Гармонія» Рівненської міської ради (школа гармонійної соціальної особистості, реалізує проєкт «Крок за кроком») (https://garmoniya.rv.ua/);
  2. Рівненський академічний ліцей «Престиж» імені Лілії Котовської Рівненської міської ради (школа гендерної рівності, реалізує проєкт «Діти – майбутнє України») (http://prestizh.rv.ua/);
  3. Рівненський ліцей «Центр надії» імені Надії Маринович Рівненської міської ради (адаптивно-розвивальна білінгвальна школа) (https://coh.rv.ua/);
  4. Рівненський ліцей №19 Рівненської міської ради (школа розвитку громадської свідомості, громадсько-активна школа, реалізує проєкт «Інтелект України») (http://www.school19.rv.ua/);
  5. Комунальний заклад «Рівненський обласний навчально-реабілітаційний центр» Рівненської обласної ради (https://ronrc.rv.ua/).

Настановні конференції до усіх видів практик проводяться на базі Університету та закладів загальної середньої освіти методистами та педагогами-практиками.

Педагогічний факультет

 

ОПП ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

за спеціальністю: 013 Початкова освіта

галузі знань: 01 Освіта / Педагогіка

освітня кваліфікація: Бакалавр початкової освіти

професійна кваліфікація: Вчитель початкових класів ЗЗСО

Ознайомлювальна практика (2 семестр 1 курсу)

Мета практики – вивчення особливостей педагогічної та організаційної діяльності вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти, зокрема ознайомлення студентів з новим змістом освіти, структурою школи та сучасним освітнім середовищем, яке сприяє формування у дітей ключових компетентностей (вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися іноземною мовою, математична компетентність, компетентність у галузі природничих наук, техніки і технологій, підприємливість, фінансова грамотність тощо), формування у студентів дослідницьких умінь, пов’язаних з визначенням рівня готовності дітей до освітньої діяльності в школі.

Захист та підведення підсумків виробничої (навчально-виховної) практики студентів 1 курсу спеціальності 013 Початкова освіта МЕГУ імені академіка Степана Дем'янчука проведено у формі звітної підсумкової конференції «Педагогічний вернісаж». Студенти практиканти розкрили особливості впровадження щоденних стратегій та інноваційних технологій освітнього середовища НУШ, результати психолого-педагогічних спостережень, власний досвід роботи з дітьми та батьками, особливості проведення ранкових зустрічей, режимних моментів, батьківських зборів, цікавих форм організації дозвілля та виховної роботи.

Педагогічний факультет

Практика в літніх оздоровчих таборах (4 семестр 2 курсу)

Мета практики – забезпечення оволодіння майбутніми вчителями основами педагогічної майстерності та формування педагогічних знань, умінь і навичок, що сприятимуть ефективному вирішенню освітніх завдань, зокрема, засад здійснення виховної роботи в початковій школі та ознайомлення зі специфікою діяльності в пришкільних оздоровчих таборах; розширення та закріплення теоретико-методичних, психологічних знань студентів у процесі виховання дітей молодшого шкільного віку та організації їх життєдіяльності у відпочинковий літній період; забезпечення готовності студентів-практикантів до планування й організації виховної діяльності, виробленні вмінь здійснювати психолого-педагогічне діагностування учня й колективу та аналіз отриманих результатів; вироблення практичних умінь та навичок організовувати виховну, дозвіллєву, оздоровчу діяльність з учнями початкових класів Нової української школи.

Захист та підведення підсумків практики в літніх оздоровчих таборах студентів 2 курсу спеціальності 013 Початкова освіта МЕГУ імені академіка Степана Дем'янчука проведено у формі звітної підсумкової конференції у нетрадиційних формах (звітна конференція, круглий стіл, семінар-концерт, стіл дискусій, онлайн-семінар), під час яких студенти демонструють розробки медіа-презентацій, відео-проєктів та інших видів творчої самореалізації майбутнього педагога. Студенти ділилися результатами практики в літньому розважально-адаптивном таборі соціального партнерства «Фенікс», який діє при обласному інклюзивно-ресурсному центрі, котрий працює на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Педагогічний факультет

Практика «Перші дні дитини в школі» (5 семестр 3 курсу)

Мета практики – організація системної і цілісної професійно-педагогічної підготовки: від спостереження студентами за періодом адаптації першокласників, особливостями педагогічної діяльності вчителя 1 класу, партнерської підтримки і надання допомоги педагогу в організації ранкових зустрічей та освітнього середовища до уроків, а також добору методичного забезпечення, виготовлення дидактичних матеріалів, до самостійної організації багатоаспектної діяльності вчителя початкових класів Нової української школи. 

Захист та підведення підсумків практики «Перші дні дитини в школі» студентів 3 курсу спеціальності 013 Початкова освіта МЕГУ імені академіка Степана Дем'янчука проведено у формі звітної підсумкової конференції, до якої студенти готують звіт з унаочненням (фотомонтажами, відеоматеріалами), що ілюструють їх професійне становлення, наукові дослідження, обмінюються досвідом професійної діяльності за період проходження практики.

Педагогічний факультет

Виробнича (навчально-виховна) практика в початковій школі (6 семестр 3 курсу)

Мета практики – удосконалення професійно-педагогічних знань, умінь і навичок студентів, здобутих у процесі навчання в університеті, підготовка студентів до виконання посадових обов’язків учителя початкових класів. Виробнича (навчально-виховна) практика передбачає організацію системної і цілісної професійно-педагогічної підготовки до ведення психолого-педагогічних спостережень та діагностики, добору методичного забезпечення, виготовлення дидактичних матеріалів, підготовки до самостійної організації багатоаспектної діяльності вчителя початкових класів Нової української школи.

Захист та підведення підсумків виробничої (навчально-виховної) практики студентів 3 курсу спеціальності 013 Початкова освіта МЕГУ імені академіка Степана Дем'янчука проведено у формі звітної підсумкової конференції. Доповідаючи про результати проходження педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти міста і області, здобувачі першого освітнього рівня (бакалаврського) демонстрували звітну документацію, а вчителі початкових класів – портфоліо власної професійно-педагогічної діяльності.

В процесі проходження практики студенти оволоділи проєктно-прогностичними, організаційними, методичними, діагностичними, захисними компетентностями. Навчилися планувати та реалізовувати міжособистісні комунікативні акти з молодшими школярами, їхніми батьками, адміністрацією, колегами; застосовувати набуті під час навчання в університеті знання щодо побудови освітньої траєкторії учнів на гуманістичних засадах суб'єкт-суб'єктної взаємодії на ідеях педагогіки партнерства; аналізувати навчально-методичні комплекти для початкової школи, критично оцінювати їх змістово-технологічне наповнення в умовах варіативності початкової освіти, розробляти навчально-методичне забезпечення, робити висновки щодо його ефективності.

Педагогічний факультет

Виробнича (стажистська) практика в початковій школі (8 семестр 4 курсу)

Мета практики – організація системної і цілісної професійно-педагогічної підготовки до самостійної організації багатоаспектної діяльності вчителя початкових класів Нової української школи. Серед основних завдань : розвиток у студентів уміння здійснювати освітній процес у початкових класах на базі сформованих компетентностей та знань основ теорії та методик навчання освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти; забезпечення практичного пізнання студентами закономірностей професійної діяльності та оволодіння способами її організації, вміння вирішувати конкретні методичні завдання згідно з умовами педагогічного процесу; виховання у студентів потреби систематично поновлювати свої знання і творчо застосовувати їх у практичній діяльності. удосконалення професійно-педагогічних знань, умінь і навичок студентів, здобутих у процесі навчання в університеті, підготовка студентів до виконання посадових обов’язків учителя початкових класів.

Захист та підведення підсумків виробничої (стажистської) практики студентів 4 курсу спеціальності 013 Початкова освіта МЕГУ імені академіка Степана Дем'янчука проведено у формі звітної підсумкової конференції. Студенти практиканти розкрили особливості впровадження щоденних стратегій та інноваційних технологій освітнього середовища НУШ, результати психолого-педагогічних спостережень, власний досвід роботи з дітьми та батьками, цікаві форми організації дозвілля та виховної роботи.

Здобувачі вищої освіти під час проходження практики мали можливість самостійно провести уроки з усіх навчальних предметів початкової школи і виховні заходи. Такий вид навчально-педагогічної діяльності надав здобувачам вищої освіти можливість реалізувати себе в ролі вчителя початкових класів, навчитися оцінювати, аналізувати та проводити уроки відповідно до педагогічних вимог. Студенти – практиканти репрезентували звітну документацію, а вчителі початкових класів – портфоліо власної професійно-педагогічної діяльності. Педагогічна практика сприяла формуванню досвіду створення оптимальних умов для творчого розвитку учнів, атмосфери патнерської взаємодії, упровадження широкого спектру інноваційних освітніх технологій, формуванню у дітей ключових компетентностей, підготовці студентів до виконання посадових обов’язків учителя початкових класів.

Педагогічний факультет

 

ОПП ПОЧАТКОВА ОСВІТА
Педагогічний факультет

Другого (магістерського) рівня вищої освіти

за спеціальністю: 013 Початкова освіта

галузі знань: 01 Освіта / Педагогіка

освітня кваліфікація: Магістр початкової освіти

професійна кваліфікація: Вчитель початкових класів ЗЗСО

Педагогічна практика в початкових класах ЗЗСО (1 семестр 1 курсу магістратури) (https://edu.regi.rovno.ua/course/view.php?id=8529)

Мета практики – удосконалення компетентностей здобувачів ступеня магістра початкової освіти щодо запровадження інновацій навчання учнів освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти, здобутих у процесі навчання в університеті, підготовка студентів до виконання посадових обов’язків учителя початкових класів закладу загальної середньої освіти в умовах середовища Нової української школи.

Захист та підведення підсумків педагогічної практики в початкових класах ЗЗСО студентів 1 курсу магістратури спеціальності 013 Початкова освіта МЕГУ імені академіка Степана Дем'янчука проведено у формі звітної підсумкової он-лайн конференції в умовах воєнного стану. У ході проведеної підсумкової конференції студенти практиканти репрезентували звітну документацію, презентації практичної діяльності, а вчителі початкових класів – портфоліо власної професійно-педагогічної діяльності. Магістранти підкреслили, що педагогічна практика сприяла формуванню досвіду створення оптимальних умов для творчого розвитку учнів, атмосфери партнерської взаємодії, упровадження широкого спектру інноваційних освітніх технологій, створення безпечного освітнього інклюзивного середовища, виховання громадянина патріота України, розуміння та вибору оптимальних авторських програм Рівненщини, педагогічних технологій, методичних систем для роботи в умовах середовища початкових класів закладу загальної середньої освіти.

Педагогічний факультет

Організаційно-управлінська практика в ЗЗСО (2 семестр 1 курсу магістратури) (https://edu.regi.rovno.ua/course/view.php?id=7737)

Мета практики – реалізація студентами знань і умінь, необхідних для організації роботи закладів загальної середньої освіти та управління ними, підвищенні інтересу до професійно-організаторської, управлінської діяльності, формуванні професійної майстерності, організаційно-педагогічних навичок, умінь творчо застосовувати теоретичні та методичні знання в практичній діяльності.

Захист та підведення підсумків педагогічної організаційно-управлінської практики в ЗЗСО студентів 1 курсу магістратури спеціальності 013 Початкова освіта МЕГУ імені академіка Степана Дем'янчука проведено у формі звітної підсумкової он-лайн конференції в умовах воєнного стану. У ході проведеної підсумкової конференції студенти прозвітували про те, що набули знання про особливості організації діяльності закладу загальної середньої освіти в сучасних умовах реалізації Концепції Нової української школи, осмислили особливості організаційної структури та функціонування, правові засади і сфери діяльності закладу загальної середньої освіти, навчилися підбирати нормативно-правові, інформаційні, звітні і статистичні матеріали, їх систематизувати та аналізувати, набули досвіду діяльності в ролі управлінця, виробили впевненість у своїх діях, зацікавленість майбутньою діяльністю керівника ЗЗСО, усвідомили актуальні потреби організаційно-управлінської діяльності, узгоджуючи з програмами розвитку освітньої галузі Рівненщини, рідного краю.

Педагогічний факультет

Переддипломна практика (3 семестр 2 курсу магістратури) (https://edu.regi.rovno.ua/course/view.php?id=8817)

Мета практики – систематизація, розширення і закріплення теоретичних знань у галузі наукових досліджень актуальних проблем початкової освіти, формування умінь здійснення пошукової та дослідницької діяльності, забезпечення умов для завершення роботи над магістерським дослідженням.

Під час настановної конференції здобувачі освітнього ступеня магістра початкової освіти ознайомилися зі змістом і завданнями переддипломної практики, з науковою темою кафедри теорії та методик початкової освіти, інших профільних кафедр, які забезпечують підготовку магістрантів спеціальності 013 «Початкова освіта». Аналіз актуальності наукової тематики засвідчив, її кореляцію з актуальними суспільними та науковими проблемами сьогодення, практико-орієнтований характер, відповідність потребам сучасного інформаційного суспільства. У ході науково-практичного семінару ознайомилися з діяльністю бібліотеки Приватного вищого навчального закладу «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука», здійснили опрацювання її наукових фондів, університетського репозитарію, нормативних документів Приватного вищого навчального закладу «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» з підготовки та захисту магістерських робіт, дотримання принципів академічної доброчесності: Положення «Про протидію плагіату в університеті», Положення про забезпечення дотримання академічної доброчесності науково-педагогічними працівниками та здобувачами освіти у Міжнародному економіко-гуманітарному університеті імені академіка Степана Дем’янчука, Методичні рекомендації до підготовки та захисту кваліфікаційних робіт на здобуття ступеня вищої освіти «Магістр», Кодекс академічної доброчесності. Набули практичних навичок у роботі з наукометричними базами даних, Google Академія, інституційним репозитарієм, цифровою читальною залою фахової літератури. Здійснили огляд магістерських робіт студентів.

Здійснили систематизацію та упорядкування вступу магістерського дослідження, фактичного матеріалу 1 розділу, планування 2 розділу. Участь у наукових заходах кафедри теорії та методик початкової освіти, Університету. Захист та підведення підсумків педагогічної організаційно-управлінської практики в ЗЗСО студентів 1 курсу магістратури спеціальності 013 Початкова освіта МЕГУ імені академіка Степана Дем'янчука плановано у формі звітної підсумкової он-лайн конференції.

Педагогічний факультет