Історія кафедри
Викладання фахових дисциплін забезпечує кафедра теорії та методик початкової освіти, що є складовою частиною Інституту педагогічної освіти Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука. Кафедра теорії та методик початкової освіти здійснює підготовку фахівців за спеціальностями 013 «Початкова освіта» в галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за двома ступенями вищої освіти: бакалавр початкової освіти (на базі повної загальної середньої освіти), магістр початкової освіти (на базі освіти бакалавра, спеціаліста, магістра).
Діяльність кафедри спрямована на підготовку висококваліфікованих, конкурентоспроможних педагогів, які здатні розв’язувати складні професійні та практичні завдання у процесі розвитку, навчання і виховання дітей молодшого шкільного віку в початкових класах закладів загальної середньої освіти, здатних розв’язувати складі спеціалізовані завдання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов із застосовуванням теорії і методики початкової освіти з урахуванням загальнолюдських цінностей та норм професійної етики педагога.
Кафедра теорії та методик початкової освіти – це потужний, колектив однодумців, які мають високий професійно-педагогічний і науковий потенціал. З 2018 року і нині на посаді завідувача кафедри працює доктор педагогічних наук, професор Красовська Ольга Олександрівна. На кафедрі працюють 7 високопрофесійних, штатних викладачів : 1 академік НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Мадзігон Василь Миколайович, 1 доктор наук, професор Красовська Ольга Олександрівна, 3 кандидати наук, доценти : Сойко Інна Миколаївна, Міськова Наталія Миколаївна, Хом’як Ольга Анатоліївна, 1 старший викладач – Кирилович Олена Феліксівна, 1 викладач – Максимчук Наталія Станіславівна.
Випускова кафедра теорії та методик початкової освіти Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука розпочала свою діяльність 1 вересня 1997 року як кафедра початкового навчання. З 1 вересня 2021 року кафедру перейменовано на кафедру теорії та методик початкової освіти. Кафедру початкового навчання з початку існування очолила її перша завідувачка доктор педагогічних наук, професор Коваль Г. П., перед якою постало завдання створити дружний, дієздатний, творчий, готовий до науково-педагогічної діяльності колектив. З 2002 року кафедрою керували : кандидат педагогічних наук, професор Кукалець Мирослава Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент Сойко Інна Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор, академік Мадзігон Василь Миколайович, які доклали чимало зусиль, досвіду, знань і часу для зміцнення «викладацького фундаменту» педагогічного факультету.
До першого складу кафедри ввійшли професор Коваль Г. П., доцент Деркач Н. І., професор Кукалець М. В., доцент Федчук Л. І., професор Красовська О. О., старший викладач Кирилович О. Ф. На педагогічному факультеті почали функціонувати кабінети методик початкової освіти, художньої праці, пізніше – методик дошкільної освіти. Багато зусиль для їх обладнання, комплектування необхідною літературою, навчально-методичними матеріалами, періодичними виданнями доклали перші методисти кафедри Кирилович О. Ф. та Максимчук Н. С., які створювали сприятливі умови для освітньої та самостійної роботи студентів.
За період існування кафедри захищено 2 докторські та 6 кандидатських дисертацій. Матеріали дисертаційних досліджень та наукові публікації професора Мадзігона В. М., професора Красовської О. О., доцента Сойко І. М., доцента Міськової Н. М., доцента Хом’як О. А., використовуються для підготовки наукових та навчально-методичних праць викладачами, аспірантами, магістрантами та студентами. Кафедра теорії та методик початкової освіти динамічно розвивається та вдосконалює свою роботу, запроваджуючи інноваційні освітні технології і методики, передовий педагогічний досвід, формуючи потужну інформаційну базу. Висока якість викладання та рівень наукових досліджень на кафедрі створюють унікальні можливості для підготовки майбутніх дослідників, учених та кваліфікованих фахівців у галузі початкової освіти.
В умовах реформування вищої освіти України кафедра теорії та методик початкової освіти передбачає такі стратегії поступального розвитку :
– особистісно-професійна, яка ґрунтується на пріоритеті особистісно-професійного потенціалу викладачів, педагогів-наставників та забезпечує розвиток більш потужного потенціалу майбутніх фахівців педагогічної галузі – вчителів початкових класів ЗЗСО;
– креативна, що виявляється у постійному пошуку шляхів удосконалення професійної підготовки майбутнього вчителя початкових класів ЗЗСО;
– педагогічної взаємодії та співпраці (здійснюється на місцевому, університетському рівні) між кафедрою теорії та методик дошкільної освіти й загальної педагогіки та дошкільної освіти, психології й іншими підрозділами університету; між кафедрою та ЗЗСО Рівного; між викладачами і студентами; на всеукраїнському рівні: розвиток партнерського співробітництва з педагогічними кафедрами ЗВО, науково-дослідними та іншими установами й організаціями зарубіжжя.