Наукова робота

Наукова робота на кафедрі теорії та методик початкової освіти підпорядковується провідній домінанті – виконанню науково-дослідної теми: «Професійна підготовка майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи в умовах ступеневого навчання» (державний реєстраційний номер 0118U001565) під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Красовської О. О. Це уможливило створення єдиного науково-дослідного поля кафедри з визначенням провідних тематичних напрямків :

«Педагогічні технології формування мистецької компетентності майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти» (проф. Красовська О. О.);

«Педагогічні технології формування мовної компетентності майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти» (доц. Сойко І. М.);

«Педагогічні технології формування математичної компетентності майбутніх фахівців початкової освіти» (доц. Міськова Н. М.);

«Технології організації інклюзивного супроводу в середовищі закладу дошкільної освіти і початкової школи» (доц. Хом’як О. А.);

«Педагогічні технології формування літературознавчої компетентності майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти» (ст. в. Кирилович О. Ф.);

«Формування природничої компетентності майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи» (в. Максимчук Н. С.).

За період з 2017 по 2023 р.р. науково-педагогічними працівниками захищено 1 докторську і 2 кандидатські дисертації.

МОНОГРАФІЇ

Науковці кафедри є авторами одноосібних та співавторами колективних монографій з проблем професійної підготовки вчителів початкових класів, методик та інноваційних технологій навчання освітніх галузей державного стандарту початкової освіти й організаційно-управлінської діяльності :

  1. Красовська О. О. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у галузі мистецької освіти засобами інноваційних технологій: Монографія. Рівне: О. Зень. 2017. 300 с.
  2. Красовська, О. О. Підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до впровадження креативних технологій, нестандартних художніх технік на заняттях зображувальної та декоративної діяльності. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи в умовах ступеневого навчання : монографія / авт. кол. : В. Є. Борова, Л. В. Ілюк, О. Ф. Кирилович та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовської. Рівне : О. Зень, 2021. 520 с. С. 270-306.
  3. Красовська О. О. Глобалізаційні процеси та європейські моделі управління освітою в умовах трансферу національних систем освіти. Технології організаційно-управлінської та освітньої діяльності в початкових класах Нової української школи в умовах інтеграції України до Європейського Союзу : монографія / авт. кол. : Красовська О.О., Максимчук Н.С., Міськова Н.М. та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська. Рівне : видавець О. Зень. 2023. С. 66-100.
  4. Красовська О. О. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до впровадження інноваційних технологій навчання мистецької освітньої галузі Нової української школи. Технології організаційно-управлінської та освітньої діяльності в початкових класах Нової української школи в умовах інтеграції України до Європейського Союзу : монографія / авт. кол. : Красовська О.О., Максимчук Н.С., Міськова Н.М. та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська. Рівне : видавець О. Зень. 2023. С. 213-249.
  5. Міськова Н.М. Підготовка майбутніх вихователів до формування математичних компетенцій дітей дошкільного віку. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи в умовах ступеневого навчання : монографія / авт. кол. : В. Є. Борова, Л. В. Ілюк, О. Ф. Кирилович та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська,О. О. Рівне : О. Зень, 2021. 520 с. С. 422-459.
  6. Міськова Н. М. Інноваційні технології управлінської діяльності в системі функціонування закладів загальної середньої освіти України : монографія / авт. кол. : Красовська О.О., Максимчук Н.С., Міськова Н.М. та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська. Рівне : видавець О. Зень. 2023. С. 11-46.
  7. Міськова Н. М. Використання ігрових технологій на уроках математики у початкових класах в умовах реалізації Концепції Нової української школи: Технології організаційно-управлінської та освітньої діяльності в початкових класах Нової української школи в умовах інтеграції України до Європейського Союзу : монографія / авт. кол. : Красовська О.О., Максимчук Н.С., Міськова Н.М. та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська. Рівне : видавець О. Зень. 2023. С. 176-212.
  8. Rakovs’ka M.A., Pustovoichenko D.V., Soiko I. M. Relevant aspects of successful modernization of Polish education in the new value system of democratic society. Education pedagogy: problems and prospects for development in the context of reform. Editors: Sławomir Śliwa, Olga Tsybulko. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020, Р. 146-158.
  9. . Сойко І. М. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи в умовах ступеневого навчання : монографія / авт. кол. : В. Є. Борова, Л. В. Ілюк, О. Ф. Кирилович та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська, О. О. Рівне : О. Зень, 2021. С.234-269.
  10. Сойко І.М. Впровадження інноваційних педагогічних технологій навчання мовно-літературної освітньої галузі в початкових класах Нової української школи. Технології організаційно-управлінської та освітньої діяльності в початкових класах Нової української школи в умовах інтеграції України до Європейського Союзу : монографія / авт. кол. : Красовська О.О., Максимчук Н.С., Міськова Н.М. та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська. Рівне : видавець О. Зень. 2023. С.136-176.
  11. Хом'як О.А. Теоретичні аспекти підготовки майбутніх вихователів до впровадження інклюзивної практики в заклади дошкільної освіти. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи в умовах ступеневого навчання : монографія / авт. кол. : В. Є. Борова, Л. В. Ілюк, О. Ф. Кирилович та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовської. Рівне : О. Зень, 2021. C. 127-164.
  12. Хом'як О.А. Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів засобами інноваційних технологій навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Технології організаційно-управлінської та освітньої діяльності в початкових класах Нової української школи в умовах інтеграції України до Європейського Союзу : монографія / авт. кол. : Красовська О.О., Максимчук Н.С., Міськова Н.М. та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська. Рівне : видавець О. Зень. 2023. С. 287-323.
  13. Хом'як О.А. Організаційно-технологічні засади інклюзивної освіти в початковій школі. Технології організаційно-управлінської та освітньої діяльності в початкових класах Нової української школи в умовах інтеграції України до Європейського Союзу : монографія / авт. кол. : Красовська О.О., Максимчук Н.С., Міськова Н.М. та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська. Рівне : видавець О. Зень. 2023. С. 249-286.
  14. Кирилович О.Ф. Європейський досвід професійної підготовки майбутнього педагога дошкілля та початкової школи засобами художньої літератури та мистецтва. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи в умовах ступеневого навчання : монографія / авт. кол. : В. Є. Борова, Л. В. Ілюк, О. Ф. Кирилович та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовської. Рівне : О. Зень, 2021.560с. C. 234-270.
  15. Максимчук Н. С. Методика підготовки майбутніх вихователів у закладах вищої освіти до формування народознавчої компетенції дітей дошкільного віку. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти та початкової школи в умовах ступеневого навчання: монографія / авт. кол. : В. Є. Борова, Л. В. Ілюк, О. Ф. Кирилович та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовської. Рівне : О. Зень, 2021. 520 с. С. 460-497.
  16. Максимчук Н. С. Використання українського фольклору під час вивчення природничої освітньої галузі в початкових класах Нової української школи. Технології організаційно-управлінської та освітньої діяльності в початкових класах Нової української школи в умовах інтеграції України до Європейського Союзу : монографія / авт. кол. : Красовська О.О., Максимчук Н.С., Міськова Н.М. та ін. ; за заг. ред. О. О. Красовська. Рівне : видавець О.Зень. 2023. С. 324-362.

 

Книги

Зокрема за останні 5 років викладачі кафедри опублікували статті в журналах, що входять до наукометричних баз даних Scopus, Web of Science, Copernicus : British Journal of Science. Education and Culture (Skopus), The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS (Web of Science), Systematic Reviews in Pharmacy (Skopus), Sсiense end Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology (Copernicus), у фахових виданнях України та у збірниках наукових праць і конференцій :

  1. Olha Khomiak, Olha Krasovska. The formation of preservese preschool teachers’ professional readiness to esthetical training of children by means of intensive educational technologies (2019). The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS. Vol. XLIII. Р. 386–391. https://DOI: 10.15405/epsbs.2018.07.51 Web of science. WOS: 000452696800051
  2. Olha Krasovska, Natalia Miskova, Alla Veremchuk. Professional Training of Future Preschool Teachers in the Field of Artistic and Aesthetic Education by Means of Contextual Learning Technologies. Behav. Sci. 2020, 10, 50. https://doi.org/10.3390/bs10020050. Web of science
  3. Oleh Ilkiv, Olha Krasovska, Yuliia Pereguda, Lidiya Zavatska and Andrii Yasinskyi. The Efficiency of Distance Learning in Ukrainian Higher Education Institutions During the Martial Law Period. The International Conference on Information and Digital Technologies. 20-22 JUNE ZILINA, SLOVAKIA 2023. 79-85 р. Web of science

Результатами апробації наукових пошуків викладачів кафедри є участь у конференціях:

  • Міжнародних (зарубіжних): «Pedagogy and Psychology In an Era of Increasing Flow of Information» (Budapest, 2018), «European academic assembly» (Krakow, 2018), «Pedagogy in EU countries and Ukraine at the modern stage» : Conference proceedings (Baya Mare, 2018), VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu «Konteksty efektywności. Kapitał i deficyt pedagogiki wsparcia społecznego. Od wykluczenia do integracji» (Sroda Wkp., 2019), XI International Scientific and Practical Conference «Theoretical foundations of modern science and practice» (Melbourne, 2020), VIII International Scientific and Practical Conference: «Іntegration processes of modern scientific thought» (Berlin, 2022), ХII International Scientific and Practical Conference «Actual priorities of modern science, education and practice» (Paris, 2022), ХIII International Scientific and Practical Conference «Multidisciplinary academic research, innovation and results» (Prague, 2022);

  • Міжнародних (в Україні): «Актуальні проблеми педагогічної освіти: європейський і національний вимір» (Луцьк, 2020), «Нова українська школа: досвід, проблеми, перспективи» (Острог, 2020), «Дослідження інновацій та перспективи розвитку науки і техніки у ХХІ столітті», (Рівне, 2021), «Сучасні педагогіка та психологія: перспективні та пріоритетні напрями наукових досліджень» (Київ, 2021), «Теоретичні та практичні аспекти розвитку сучасної педагогіки та психології» (Львів, 2021), «Дослідження інновацій та перспективи розвитку науки і техніки у ХХІ столітті», (Рівне, 2022);

  • Всеукраїнських : «Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін» (Суми, 2018), «Актуальні проблеми підготовки сучасного вчителя» (Умань, 2018), «Вектор пошуку в сучасному освітньому просторі» (Луцьк, 2019), «Психологія та педагогіка сучасності: проблеми та стан розвитку науки і практики в Україні» (Львів, 2019), «Імплементація інклюзивної освіти в контексті реформування Нової української школи» (Рівне, 2020), «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії» (Кам’янець-Подільський, 2020), «Нова українська школа: теорія та практика» (Луцьк, 2022), «Тенденції сучасної підготовки майбутніх учителів початкової школи» (Умань, 2022).
Сертифікати

Науково-педагогічні працівники кафедри систематично беруть участь в організації та проведенні традиційних конференцій ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» та інших закладів вищої освіти з опублікуванням результатів досліджень викладачів і студентів у збірниках наукових праць:

  • Міжнародних: «Проблеми та перспективи розвитку вищої школи та економіки в ХХІ столітті» (Рівне, 2018, 2020) «Дослідження інновацій та перспективи розвитку науки і техніки у ХХІ столітті», (Рівне, 2021, 2022);
  • Всеукраїнських: «Актуальні проблеми реформування дошкільної та початкової освіти України у контексті євроінтеграційних процесів» (Рівне, 2018, 2019), «Нова українська школа: Нові підходи» (Камянець-Подільський, 2019), «Синергія формальної, неформальної та дуальної освіти майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти» (Чернігів, 2021), «Професійний розвиток педагога» (Рівне, 2021), «Нова українська школа в дії: актуальні проблеми методик навчання та стратегії розвитку» (Рівне 2021, 2023);
наука

 

  • Регіональних: «Актуальні проблеми формування творчого педагога в контексті нового Базового компоненту дошкільної освіти та Державного стандарту початкової освіти» (Рівне, 2021), «Психолого-педагогічні особливості формування особистості в освітньому просторі: історичний досвід та практика сьогодення» (Рівне, 2021), «Актуальні проблеми оптимізації освітнього процесу національної школи в умовах воєнного часу : інклюзивне навчання, інновації освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти» (Рівне, 2022), «Ціннісні концепти Василя Сухомлинського в контексті інновацій та стратегій НУШ» (Рівне, 2022), «Інноваційні процеси в початковій освіті : теорія, практика, перспективи» (Рівне, 2022).
наука

Викладачі кафедри забезпечують функціонування «Творчої майстерні інноваційних педагогічних технологій» як лабораторії вивчення передових освітніх технологій, інноваційного педагогічного досвіду та функціонування студентських проблемно-пошукових груп у її складі, які задіяні в дослідженні наукової проблеми кафедри і презентують свої наукові досягнення у публікаціях та виступах на Міжнародних і Всеукраїнських конференціях, Регіональних семінарах.

Результати наукових досліджень здобувачів ступеня вищої освіти бакалавр, магістр спеціальності 013 Початкова освіта публікуються в збірниках матеріалів конференцій та збірниках праць молодих науковців.

Педагогічний

Здобувачі вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта беруть участь у конкурсах наукових робіт, та олімпіадах зі спеціальності 013 «Початкова освіта». У 2019 році студентки Гангур Вікторія та Ковальчук Марія взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з педагогіки та методик початкової освіти в Камянець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка і отримали відзнаки за «Педагогічну активність» і «Педагогічну креативність», а студентки Вербова Марія і Глущук Софія на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського у 2021 році увійшли до 20 кращих досліджень за рейтинговими балами.

наука

 

На кафедрі теорії та методик початкової освіти функціонує аспірантура з метою підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки». Досвідчені науковці здійснюють підготовку аспірантів, здобувачів, надають висновки та попередні рекомендації щодо завершених до захисту дисертацій. Зокрема професор Красовська О. О., доцент Сойко І. М., - наукові керівники дисертаційних досліджень аспіранток Михайловської З. В. на тему : «Формування педагогічної компетентності майбутніх вчителів-філологів у процесі неперервної професійної підготовки», Юсин Л. О. на тему : «Професійна підготовка майбутніх вихователів до забезпечення умов наступності між дошкільною та початковою освітою», Максимчук Н. С. на тему : «Теоретичні та методичні основи підготовки вчителя початкових класів до формування всебічно розвиненої особистості учня засобами українського фольклору».

наука

Науковці проф. Красовська О. О., доц Сойко І. М., доц. Хом’як О. А. виступають офіційними опонентами на захистах кандидатських дисертацій у спеціалізованих радах закладів вищої освіти України. Викладачі кафедри готують рецензії на монографії, навчально-методичні посібники, відгуки на автореферати дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора педагогічних наук, здійснюють керівництво кваліфікаційними роботами здобувачів ступеня вищої освіти Магістр спеціальності 013 «Початкова освіта».

наука

На кафедрі здійснюється організація і забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників зі спеціальності 013 «Початкова освіта» відповідно до розробленої програми стажування.

наука

Перспективи науково-інноваційної діяльності – збільшення штатних кандидатів і докторів наук кафедри, підвищення наукової кваліфікації та педагогічної майстерності викладацького складу; підвищення мовної і мовленнєвої компетенції викладачів факультету з англійської мови – володіння В1, В2; організація, проведення та участь у наукових семінарах, конференціях, виставках.